Interview to Mariano Sigman. Neuroscience and Education. Contributions and questions. Educational News Bulletin Nr. 57

| |

In this bulletin, we aim at providing resources to approach and identify where and when neuroscience can or cannot be relevant to analyze and improve the educational practices. With this in mind, we have interviewed Neuroscientist Mariano Sigman, who has run the Laboratory of Integrative Neuroscience of the Universidad Torcuato Di Tella. At university, he …

Ver Mas

Interview to Silvina Gvirtz. ICTs inclusion in the Conectar Igualdad Program. Balance, impact and projects. Educational news bulletin N°56

| |

Fundación Lúminis interviewed Silvina Gvirtz, PhD in Education and General Executive Director of the Conectar Igualdad Program in the ANSES (Administración Nacional de la Seguridad Social, Argentine Social Security Administration.) We discussed the different organizational management aspects of the program, the pedagogical impact since it was implemented and the incorporation of programming as a transversal …

Ver Mas

Interview to Alejandro Artopoulos. The Internet and education. Educational News Bulletin No. 55

| |

In the bulletin of July we carried out and interview to Magister Alejandro Artopoulos, specialist in the relationship between information technologies and communication and education. This time, we discussed the incorporation of the Internet in educational practices inside and outside the classroom. In that sense, we came up with the topic of virtual settings and …

Ver Mas

Guía didáctica de la conferencia de Alejandro Castro Santander: Convivir y aprender en la escuela

, , , | | , |

Estimado colega, las guías didácticas que acompañan algunos de los videos en los que se registraron las conferencias de las 24 °Jornadas Internacionales de Educación de la Feria del Libro de Buenos Aires 2015, tienen como propósito que puedas abordarlas, junto con tus pares y/o alumnos en el nivel superior, con la intención pedagógica de aportar …

Ver Mas

Boletín de novedades educativas N°65: Neurociencia y educación. Qué y cómo se investiga. El proyecto Mate Marote. Entrevista a Andrea Goldin.

, , | , | |

 En este boletín indagamos en la relación entre neurociencia y educación, específicamente sobre qué y cómo se investiga desde las neurociencias en el contexto educativo. Con ese objetivo entrevistamos a la bióloga Andrea Goldin miembro del laboratorio de Neurociencia de la universidad Torucato Di Tella que dirige el Dr.Mariano Sigman. En la entrevista, nos cuenta …

Ver Mas

Interview to Eugenio Echeverría, PhD. Philosophical Enquiry Communities based on Philosophy for Children and Teenagers. Educational News Bulletin No. 54

| |

 In the newsletter of June, we have included an interview with Eugenio Echeverría, PhD, who was one of the speakers at the International Conference for Teachers (Jornadas Internacionales para Docentes in Spanish) of Buenos Aires Book Fair 2014. From Mexico, Echeverría introduces the pedagogical proposal of the Philosophical Enquiry Communities based on the Philosophy for …

Ver Mas

Interview to Dr physical and musician Alberto Rojo. Science, art, teaching and evaluation. Educational News Bulletin N. 52

| |

In this April bulletin we carried out an interview to the Argentinian Doctor in Physics and musician Alberto Rojo. We had the opportunity to discuss different issues such as the prejudice about science teaching, the relation between science and everyday events, and between science, art, teaching and evaluation methods, among other topics. The interview took …

Ver Mas

InfoLuminis: Interview with Anne-Marie Chartier.

| |

Interview in which Anne-Marie Chartier historicises and reflects upon the relationship between cultural changes linked with information and communication technologies and the educational practices of reading and writing. Anticipating the International Conference for Teachers (Jornadas Internacionales para Docentes in Spanish) of Buenos Aires Book Fair 2014, we have interviewed Anne-Marie Chartier* who, on Friday 25th …

Ver Mas

Guía didáctica de la conferencia de Alicia Camilioni: La responsabilidad pedagógica y social de la evaluación de los aprendizajes

, | | , |

Estimado colega, las guías didácticas que acompañan algunos de los videos en los que se registraron las conferencias de las 24 °Jornadas Internacionales de Educación de la Feria del Libro de Buenos Aires 2015, tienen como propósito que puedas abordarlas, junto con tus pares y/o alumnos en el nivel superior, con la intención pedagógica de aportar …

Ver Mas

Boletín de novedades educativas N°64: Entrevista a Paula Sibilia. La incompatibilidad de la Escuela con la subjetividad contemporánea.

, | , | |

 En este nuevo boletín nos adentramos en una perspectiva de la llamada “crisis de la escuela”. Para ello indagamos en los cambios en la subjetividad que vivenciamos en esta época contemporánea y en cómo tensionan o resultan “incompatibles” con la lógica de organización y enseñanza de la escuela, entendida como una institución creada en la …

Ver Mas